Tuesday, December 28, 2010

cOrEtAnKu..

Hello...Tiba2 mlm nie rse nk mnulis plak...huhu...Nie aku baru je pas mandi n solat istikharah...Knape aku istikharah..?Nk taw..??Tunggu dulu...Alkisahnya...Aku n kwn2 aku,mierul,tiha n hanun plan nk g umh Cikgu Rahimah n Madam Mas(cikgu form 5 dulu)..Ikut perancangannye,nk pegila ngn muto..Yela..Lesen kan da ader,nk gunela...Memang btol aku x biase bwk muto pegi jerteh,tp knela blajar2 kan bwk g sne...Lagipun bukan aku x pandai,cume x biase...Yg sedihnyer....Bila aku da bekobar2 nk g esk nie,mama n yea ckp x leh g...Aku nie ckpla,ngan muto,bukan ngn kete..X leh jugak...Mama ckp bahaye sbb aku x biase lg...Yea ckp,lau nk g,g ngan kete...Kete..?????Aku x brani lg nk bwkla,aku sedar level aku..Tp lau stkat muto,insyaALLAH lepas n brani n yakin...Huhu..Lepas jer diorg x bg,aku msuk bilik....Pasang lgu f.cuz-midnight sun kuat2..Lagu tue sedap,tp kuat2,saket telinga aku...Nak marah n mrajuk punyer pasal,aku thnla dgr lgu tue ulang smpai 5 kali lau x silap...Duk men words search kat fb,air mata aku menitis satu dmi satu...Yela,aku nie sbnrnyer,sensitif n amt mudah trase,terutamanya org2 yg aku rse amat pntg buat aku,dlm kes nie Mama n Yea r...Sbb tue lau sblm2 nie,yea mrh or tegur skit aku da mrajuk....Haha...Lucu kan...Dekat luar kasar,hati macam kpas...Ape pun,aku pon gtawla cikgu n kwn2 aku yg aku x dpt g...Huhu...Tp disebabkan mood aku masih ibarat awan mendung berarak klabu,aku pun layanla citer a moment to remember,sedih kowt...Makinla aku nangis...Aku nie memang sensitif,x kisah crite ape pon,janji aku rse bnda tue mnyentuh hati aku,air mata nie automatik bole kuar...Kadang2 tue,aku x wat ape2 pon,lau aku teringat n terpk bnda yg wat aku sdih jer pon air mata aku bleh bergenang n mngalir...Huhu...Time trse tue,aku post kt fb ckp yg sia2 aku dpt lesen n so on kan....Pastu yg komennyer kompemla adik-bradik aku..Tapi ader jgk kwn aku sorg nie komen,dier wat 'haha'...Nak mrh giler aku,yela mood tgh berasap lg,aku pon post kat fb dier something...Kesian dier,x pasal2 kne...Sori yer dik...Akak tgh mood x baik...Maaf ek..Huhu...Sttle bab FB,aku trime stu mesej...Dri ******,dier ckp yg aku berhak buat pilihan n yg dier x kan konkong aku...Aku terkejut bce sms tue...Untuk pengetahuan korg2 yg x knl aku,aku nie sorg yg gemuk,pendek,hitam,suara kuat n kuat gelak n byk lg yg negatif2 la...Untuk aku ader seseorg yg sanggup kwn rapat ngan aku,tue da kire Alhamdulillah...aku pn reply ckp spatutnyer aku yg ckp mcm tue kat dier...N utk pengetahuan korg,dier nie ader rupe,omputih ckpnot bad,manis orgnyer,peramah,ader keje tetap n sorg ank yg mngenang budi parents dier,x luper jugak pandai memasak....Aku plak,lupe nk ckp,bab memasak nie fail....Haha...*Patutla x de org nk*...Aku sedar tue...Aku da ckp trus-trang ngan dier psl seme keburukan aku yg menggunung nie,dier nk kwn pon nsb baek...Huhu...Utk buat keputusan yg terbaek,aku pon istikharahla....Sebenarnye aku agak takot nk istikharah,bukan sbb ape,aku pnh wat n aku dpt ptunjuk yg baik2,tp x mnjadi mcm mimpi2 tue..Kawan aku ckp,tue maybe mainan syaitan,yela,mimpi kan...Maybe petunjuk yg ALLAH bg tue lain,tp  aku g tgk petunjuk yg lain...Huhu...Ape pon,aku harap terbaik utk yg sblm nie...Dan utk dier nie,aku rse dier lyk dpt yg lagi baik,yg sepadan ngan dier...Aku sedar diri aku nie...Pernah ader org ckp kat aku,lau nk org suker kat aku,ubah perangai aku...Smpai aku terpk,teruk sgt ker aku nie....??Maybe di mata dier aku teruk or amat teruk,..X pe la,dier di mata aku sorg yg bleh diharapkan n bleh jd imam solat,aku doakan dier yg baik2 jer...*Berbelit kan,yg paham jer akan phm*...Aku istikharah moga aku di beri petunjuk yg terbaik...Untuk dier n untuk aku...Yg lucu mlm nie adalah,mama mintak aku jd model baju mengandung...Ini membuatkan aku pk,gemuk sgt ker aku..???Sbnrnye baju tue utk kakak sulong aku yg tgh mengandung ank ke-2 dier,kbtln aku n dier lbh kurang tinggi,rendah dier skit k...Hehe...Jadi aku jdla model...Dlm jd model tue,aku terpk biler la turn aku plak nk mngandung n ader ank sendiri...Tapi aku sedar byk bnda...1.Aku msh muda...2.X de org nk pon kat aku,sdr diri skit...3.Layak ker aku jd ibu..???(walaupun ader keinginan nk srh ank aku pggl aku umi..Haha)...X pe2,korg x yah png2,aku rse aku x lyk...Ader ank sdare cukupla,blajar dulu....Hidup nie kne realistik...Lgpon org slalu ckp aku nie ugly,so aku da x kisah n trime bnda tue....Memang btol pon der...Haha..Ape la aku melalut mlm2 nie kan....Azam 2011,cube jgn jatuh hati kat sape2,kejarlah DIA,bertaubat ngan dosa2 yg melaut byknye n byk lg azam...Yg lepas2 tue,aku lau bleh,x maw kng...Yg kat J*T*,awk terlampau baik buat sy,kite x setanding n maybe awk btol,sy kne ubh perangai...Memang btolla kite stop berhubung dulu,skrg mesti awk da jumpe yg layak wat awk kan....Saya jumpe awk dulu,n bukan sng nk lupakan awk...X penah sy rse sesakit tue utk mlupakan n mlepaskan seseorg...Terima kasih kat awk,sy belajar utk berpkran realistik...Thanks for the good time before...Honestly,walau kiter terputus hubungan aritu,n sy berkwn lain,sy x pnh luper awk...Huhu...Sy nie bodoh kan...Huhu...Sorry...Yg A*M*...Saya jumpe awk lpas yg J*T*...Awk mmg sesuatu yg x disangka...Bukan ape,x sangka kita akn berhubung smpai thp nie...Awk pon lbh kurg dgn yg sblm nie,awk lg baik dr sy...Sy doakan awk dpt yg terbaik...Buat kalian,doa sy sentiasa mengiringi kalian dlm solat n slps solat sentiasa...Kalian ajr sy byk bnda...Terima kasih...*Lau org bace mesti ingat aku nie playgirl,sory sket,aku x pnh curang n diorg nie x penah smpai thp kapel,bertung or kahwin k,semua kwn rpt...*..Huhu...Da2,makin byk aku mlalut nie...Hehe...Sorry....Hik3..

*Moralnyer...Lpas da tng skit aku pon terpk,ade sbb mama n yea x bg...Yela ader kakak aku sorg tue byk kali accident,diorg syg aku,tue yg x bg aku bwk motor tue...aku cbe memahami...
*Moral yg lain dr cerita aku tue,korg pk sendiri...haha...
*Perlu diingatkan,aku bukan hamba yg kufur nikmat k,aku bersyukur dengan ape yg ALLAH S.W.T. kurniakan nie...Aku hanye manusia yg x sempurna....Tp cukup sifat...Alhamdulillah...(^_^)

2 comments: