Wednesday, October 13, 2010

Bayu Petang...

Dulu,
Aku selalu berdiri di halaman,
Menanti kau datang menyapa,
Sungguh nyamannya rasa,
Setiap kali kita bersua...

Dulu,
Kau dan aku tak dapat dipisahkan,
Pasti saling menanti untuk ketemu,
Bersama kita rasa tenangnya masa,
Indahnya akan ku simpan memori itu...

Kini,
Bayangmu tiada lagi,
Walau ku menanti tanpa henti,
Sungguh tanpa kehadiranmu,
Aku merasakan kekurangan...

Kini,
Kau dan aku sudah berpisah,
Bersua kita tidak lagi,
Apatah lagi untuk menikmati terbenamnya matahari,
Semuanya hanya memori di hatiku...

Sekarang,
Aku mengerti,
Hadirmu hanya seketika,
Kau hanya bayu petang,
Yang singgah menyapa...

Hadirmu menyamankan,
Kalbu hatiku,
Kehilanganmu menghilangkan,
Ketenangan diriku...

Namun ku tahu,
Petang akan diganti malam,
Yang pasti sentiasa menyaman,
Dan menenangkan gelisahku...

p/s: didedikasikan buat seseorang yang mungkin kini telah melupakan aku...huhu...Ilham ketika teringat akan dia sewaktu di atas bas...(jiwang plak time tue)...Maafla lau x sedap yer...

No comments:

Post a Comment