Friday, October 8, 2010

Empangan mataku pecah jua akhirnya...

YA ALLAH...DugaanMu datang satu persatu kepada diriku...Aku terima seadanya Ya Rabb...Tapi aku cuma hamba yang lemah,hamba yang butuh kekuatan dan pertolonganMu...Mengenangkan dirinya yang sentiasa diberi dugaan, empangan mataku pecah, airnya tidak berhenti mengalir...Aku sedar, dugaan-dugaan itu adalah tanda sayangMu kepadaku hamba yang hina dan tidak lari dari melakukan kesilapan ini...Tetapi aku cuba sedaya upayaku mengharunginya berlandaskan syariatMu...Minggu ini sahaja, ukhuwwah aku dengan dua temanku diberi ujian...Pengakhirannya, kami tidak lagi berhubung...Aku inginkan sesuatu yang halal disisiMu...Dan...Aku ingin seorang teman yang menerima aku seadanya...Seorang teman yang akan menasihatiku ke arah kebaikan dengan berhemah dan bukannya menrendahkan maruah diriku...huhu..Tugasan-tugasan yang diberi pensyarah ibarat tidak kehabisan...Suatu malam,aku tidur hanya satu jam untuk membuat tugasan gara-gara hilang dan laptopku rosak....Bila dihantar,pensyarah pulangkan balik dengan alasan perlu diperbaiki...Tidak sampai sejam dihantar....Ya ALLAH,ujian darimu...Ujian keluargaku, tidak sanggup aku kongsi di sini, hanya Engkau Yang Maha Mengetahui....Pintaku Ya Rabb, kuatkan imanku,tabahkan hatiku dan limpahkan rahmat kesabaranmu kepadaku..AMIN...

2 comments:

  1. bie,kuatkan semangat.bende yg da lepas biar kan je.
    skrg ni pikir utk mse akn dtg pla..xyh la pkir dg bnde2 alah tu..

    ReplyDelete
  2. Q.S (2:286):ALLAH tidak membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya....

    setiap ujian yg allah bagi sebenarnya menunjukkan kasih sayang allah terhadap kite...
    kuatkan semangat,insya allah pasti boleh..
    wallahualam...

    ReplyDelete